|
|
|
Home - Internet, mobieltje, pr en outdoor zijn belangrijkste media top executives |
Internet, mobieltje, pr en outdoor zijn belangrijkste media top executives |
Bron: mkbnet 8 december 2006
Europa telt zo`n 80 miljoen zakenmensen, hoewel dit aantal varieert met de criteria die gebruikt worden. In de meeste landen behoort hun inkomen tot de top 3 tot 5% van de bevolking. Van top executives zijn er in Europa rond de 10,5 miljoen. De belangrijkste media voor deze groep zijn internet, mobiele telefoon, pr en posters. 97% heeft internettoegang en ruim een derde is dagelijks online. Men geeft gemiddeld 1.161 euro per jaar aan online aankopen uit. 43% van de executives leest een internationaal dagblad of tijdschrift en 41% kijkt wekelijks naar zakelijk nieuws op de televisie.
De top executives zijn in 2006 weer meer gaan reizen, hetgeen goed nieuws is voor media als kranten, vakbladen, in-flight magazines, pda`s, mobiel internet en mobiele telefonie. Gemiddeld geeft een Europese top executive 1.791 euro uit per vakantie en 1,5 miljoen van hen gaan minimaal vijf keer per jaar op vakantie. Gemiddeld geven executives 19.829 euro uit aan hun auto en 5,2 miljoen heeft minimaal drie auto`s per huishouden. Verder besteedden ze in de afgelopen 12 maanden 256 euro aan sieraden, 376 euro aan digitale camera`s, 75 euro of meer aan parfums en 300 euro aan schoenen. Top executives zijn voorts dol op gadgets als blackberries, iPods, MP3-spelers, GPS-systemen als TomTom, mobieltjes en laptops. 65% van de executives is man. Terug naar nieuwspagina |
|