Home - Chauffeur zonder goed rijbewijs vervoert kinderen
Chauffeur zonder goed rijbewijs vervoert kinderen

Bron: www.zibb.nl.

NIJMEGEN (ANP) - De politie in Nijmegen heeft vrijdagmiddag een chauffeur betrapt, die zonder geldig rijbewijs in een taxibusje zonder verzekering dertien kinderen vervoerde. Het busje viel surveillerende agenten op, omdat het plotseling een wiel verloor. Niemand is gewond geraakt.

Het bedrijf waarvan het taxibusje was stuurde twee nieuwe wagens met chauffeurs, die wel een geldig rijbewijs hadden. In die wagens zijn de kinderen verder vervoerd. Maar het bedrijf stuurde ook een eigen pechvoertuig met oplegger. De bestuurder daarvan bleek eveneens niet het juiste rijbewijs te bezitten, zodat er weer een andere werknemer moest komen om het pechvoertuig met oplegger weg te rijden.
Alle bestuurders die in overtreding waren en de eigenaar van het taxibedrijf hebben diverse bekeuringen gekregen, aldus de politie